sobota 25. března 2023

Za motýly v červenci 2018 – 1/2

 V červenci roku 2018 jsem se vydal celkem jen na 4 výpravy za motýly, ale během nich se mi podařilo nafotit dohromady 27 druhů a pořídit tolik snímků, že by to na jeden příspěvek bylo už moc. Proto jsem se rozhodl přehled za tento měsíc rozdělit na poloviny, a v této části představuji výsledky pozorování za období 13.-14.7.2018



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou jsem odpoledne pozoroval 12 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 4x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 2x, Babočka paví oko - Inachis io 40x, Bělásek zelný - Pieris brassicae 10x, Dlouhozobka svízelová - Macroglossum stellatarum 2x, Ohniváček celíkový - Lycaena virgaureae 2x, Okáč horský - Erebia epiphron 3x, Okáč rudopásný - Erebia euryale 30x, Perleťovec prostřední - Argynnis adippe 6x, Perleťovec velký - Argynnis aglaja 8x, Píďalka smrková - Mesotype verberata 1x, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 30x
  • 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu jsem odpoledne pozoroval 14 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta, Babočka kopřivová - Aglais urticae, Babočka paví oko - Inachis io, Babočka síťkovaná - Araschnia levana, Hnědásek jitrocelový - Melitaea athalia, Kovolesklec gama - Autographa gamma, Modrásek krušinový - Celastrina argiolus, Ohniváček celíkový - Lycaena virgaureae, Okáč horský - Erebia epiphron, Okáč rudopásný - Erebia euryale, Perleťovec prostřední - Argynnis adippe, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia, Perleťovec velký - Argynnis aglaja, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 18 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou


Babočka bílé C - Polygonia c-album 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou


Babočka kopřivová - Aglais urticae 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Babočka paví oko - Inachis io 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Babočka síťkovaná - Araschnia levana 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Bělásek zelný - Pieris brassicae 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou


Dlouhozobka svízelová - Macroglossum stellatarum 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou


Hnědásek jitrocelový - Melitaea athalia 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Kovolesklec gama - Autographa gamma 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Modrásek krušinový - Celastrina argiolus 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Ohniváček celíkový - Lycaena virgaureae, samec 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu

Ohniváček celíkový - Lycaena virgaureae, samice 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou


Okáč horský - Erebia epiphron 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu



Okáč rudopásný - Erebia euryale 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou

Okáč rudopásný - Erebia euryale 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Perleťovec prostřední - Argynnis adippe 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou

Perleťovec prostřední - Argynnis adippe 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Perleťovec velký - Argynnis aglaja 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou

Perleťovec velký - Argynnis aglaja 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu


Píďalka smrková - Perizoma verberata 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou


Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni, samec 13.7.2018 na Hnědém vrchu u Pece pod Sněžkou

Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni, samice 14.7.2018 na Liščí louce u Černého dolu



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období 13.-14.7.2018 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 13.7.2018 ZDE a ze dne 14.7.2018 ZDE




2 komentáře:

  1. To bych nevěřila,že v Krkonoších je tolik krásných motýlů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Krkonoších mě přálo počasí a měl jsem i štěstí. Moc pěkně jsem si tam zafotil !
      Ten Okáč horský - Erebia epiphron u nás žije jen v části Jeseníků a právě v Krkonoších. Jeho pozorování mě tudíž nesmírně potěšilo

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji