pondělí 13. března 2023

Za motýly v dubnu 2016

 V průběhu dubna roku 2016 jsem podnikl dohromady 7 foto výprav za motýly, a během nich se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit celkem 22 druhů motýlů.

Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 2.4.2016 ve Ždánickém lese u Kobeřic jsem odpoledne pozoroval 3 druhy : Babočka bílé C - Polygonia c-album 10x, Babočka paví oko - Inachis io 12x, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 3x
  • 13.4.2016 na loukách u Němčan jsem okolo 18.hod. pozoroval 4 druhy : Babočka admirál - Vanessa atalanta 5x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 6x, Babočka bodláková - Vanessa cardui 5x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 1x
  • 17.4.2016 u obce Hrušky (okr.Vyškov) jsem okolo poledne pozoroval 5 druhů : Babočka bodláková - Vanessa cardui 3x, Babočka kopřivová - Aglais urticae 2x, Bělásek řepový - Pieris rapae 4x, Bělásek řeřichový - Anthocharis cardamines 5x, Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 8x
  • 19.4.2016 v PP Santon u Tvarožné jsem okolo poledne pozoroval 6 druhů : Bělásek řepkový – Pieris napi 5x, Bělásek řepový - Pieris rapae 5x, Bělásek řeřichový - Anthocharis cardamines 6x, Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata 2x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 12x, Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria 1x
  • 25.4.2016 v PP Člupy jsem odpoledne pozoroval 5 druhů : Bělásek řepkový – Pieris napi 1x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 1x, Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 1x, Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 4x, Zavíječ purpurový - Pyrausta purpuralis 2x
  • 29.4.2016 v PP Člupy jsem odpoledne pozoroval 11 druhů : Babočka bílé C - Polygonia c-album 2x, Bělásek hrachorový – Leptidea sinapis 5x, Bělásek řeřichový – Anthocharis cardamines 2x, Okáč pýrový - Pararge aegeria 5x, Ostruháček ostružinový - Callophrys rubi 6x, Píďalka obecná - Epirrhoe alternata 1x, Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 8x, Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 4x, Zavíječ purpurový - Pyrausta purpuralis 1x, Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 1x, Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 6x
  • 30.4.2016 v PP Santon u Tvarožné jsem kolem 16.hod.  pozoroval 3 druhy : Babočka bílé C - Polygonia c-album 5x, Bělásek řepkový – Pieris napi 5x, Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 5x

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem tedy nafotil celkem 22 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 13.4.2016 louky u Němčan



Babočka bílé C - Polygonia c-album 2.4.2016  Ždánický les u Kobeřic



Babočka bodláková - Vanessa cardui 13.4.2016 louky u Němčan



Babočka kopřivová - Aglais urticae 13.4.2016 louky u Němčan



Babočka paví oko - Inachis io 2.4.2016  Ždánický les u Kobeřic



Bělásek hrachorový – Leptidea sinapis 29.4.2016 PP Člupy



Bělásek řepkový – Pieris napi 19.4.2016 v PP Santon

Bělásek řepkový – Pieris napi 30.4.2016 PP Santon u Tvarožné



Bělásek řepový - Pieris rapae 19.4.2016 v PP Santon



Bělásek řeřichový - Anthocharis cardamines 19.4.2016 v PP Santon




Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata 19.4.2016 v PP Santon



Okáč pýrový - Pararge aegeria 29.4.2016 PP Člupy




Ostruháček ostružinový - Callophrys rubi 29.4.2016 PP Člupy




Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 30.4.2016 PP Santon u Tvarožné




Perleťovec malý - Issoria lathonia 19.4.2016 v PP Santon



Perleťovec nejmenší - Boloria dia 25.4.2016 PP Člupy



Píďalka obecná - Epirrhoe alternata 29.4.2016 PP Člupy



Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria 19.4.2016 v PP Santon



Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 25.4.2016 PP Člupy



Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 25.4.2016 PP Člupy



Zavíječ purpurový - Pyrausta purpuralis 25.4.2016 PP Člupy



Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 29.4.2016 PP Člupy



Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 2.4.2016  Ždánický les u Kobeřic

Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 29.4.2016 PP Člupy




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v dubnu roku 2016 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji