neděle 12. března 2023

Za motýly v červnu 2015

 V tomto měsíci jsem se asi úplně poprvé pokusil o cílené pozorování a fotografování motýlů. Samozřejmě že už dříve jsem nějaké fotil, ale to bylo spíše náhodné. Od června 2015 jsem se motýlům začal věnovat více, a tento koníček mi zůstal až do současnosti. 


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný.  Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

Motýly jsem pozoroval především na naučné stezce Motýlí ráj, která se nachází u obce Ždánice v Jihomoravském kraji. A tyhle záběry jsem tedy v červnu roku 2015 pořídil....


Babočka admirál - Vanessa atalanta 21.6.2015



Babočka bodláková - Vanessa cardui 21.6.2015





Běloskvrnáč pampeliškový - Amata phegea 21.6.2015






Hnědásek černýšový - Melitaea aurelia 21.6.2015





Hnědásek jitrocelový - Melitaea athalia 21.6.2015




Modrásek podobný - Plebejus argyrognomon 21.6.2015






Modrásek štírovníkový - Cupido argiades 21.6.2015




Okáč bojínkový - Melanargia galathea 21.6.2015





Okáč luční - Maniola jurtina 21.6.2015





Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 7.6.2015




Okáč prosíčkový - Aphantopus hyperanthus 21.6.2015



Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 21.6.2015




Vřetenuška kozincová - Zygaena loti 21.6.2015







A to je vše, co se mi z motýlů v červnu 2015 povedlo nafotit.


Tímto ovšem začala moje veliká záliba, která mě totálně nadchla a časem se změnila až téměř v posedlost. Ovšem nelituji, protože fotografování motýlů je pro mě i po letech stále výborná relaxace, při které si dokonale psychicky odpočinu a "vyčistím si hlavu".


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji