čtvrtek 30. března 2023

Za motýly v říjnu 2018

 V říjnu 2018 jsem fotil motýly pouze jednou a to ještě neplánovaně, ale i tak se mi podařilo nafotit 8 druhů



Všechny motýly jsem pozoroval na kopci Starý hrad v Bzenci, kam jsem původně zavítal kvůli prohlídce nově vybudované kaple sv. Floriána, ale když už to tam tak lítalo, tak mi to nedalo a zkusil jsem pozorované druhy taky nafotit.  Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde ale tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. Tentokrát to byla konkrétně tato:

  • 13.10.2018 na kopci Starý hrad v Bzenci jsem pozoroval 8 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 5x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 4x, Okáč ječmínkový - Lasiommata maera 2x, Okáč pýrový - Pararge aegeria 1x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 6x, Žluťásek čičorečkový - Colias hyale 1x, Žluťásek čilimníkový - Colias crocea 3x, Žluťásek tolicový - Colias erate 1x

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 13.10.2018 v Bzenci


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus - sameček 13.10.2018 v Bzenci

Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus - samička 13.10.2018 v Bzenci


Okáč ječmínkový - Lasiommata maera 13.10.2018 v Bzenci


Okáč pýrový - Pararge aegeria 13.10.2018 v Bzenci


Perleťovec malý - Issoria lathonia 13.10.2018 v Bzenci




Žluťásek čičorečkový - Colias hyale 13.10.2018 v Bzenci


Žluťásek čilimníkový - Colias crocea 13.10.2018 v Bzenci



Žluťásek tolicový - Colias erate 13.10.2018 v Bzenci



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v říjnu roku 2018 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .




Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji