sobota 18. března 2023

Za motýly v srpnu 2017 - 1/2

 V srpnu roku 2017 jsem se sice vydal celkem jen na 4 výpravy za motýly, ale během nich se mi podařilo nafotit dohromady 31 druhů a pořídit tolik snímků, že by to na jeden příspěvek bylo už moc. Proto jsem se rozhodl přehled za tento měsíc rozdělit na poloviny a v této části představuji výsledky pozorování za období 7.-8.8.2017


Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 7.8.2017 na loukách u Němčan jsem odpoledne pozoroval 11 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 5x, Bělásek řepový – Pieris rapae 20x, Modrásek černolemý - Plebejus argus 30x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 30x, Modrásek vikvicový - Polyommatus coridon 50x, Okáč luční - Maniola jurtina, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 30x, Perleťovec dvanáctitečný - Boloria selene 5x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 5x, Vřetenuška ligrusová - Zygaena carniolica 5x, Žluťásek čičorečkový – Colias hyale 5x
  • 8.8.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem odpoledne pozoroval 6 druhů: Modrásek krušinový - Celastrina argiolus 8x, Okáč prosíčkový - Aphantopus hyperanthus 1x, Perleťovec dvanáctitečný - Boloria selene 1x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 20x, Přástevník chrastavcový - Diacrisia sannio 1x, Přástevník kostivalový - Euplagia quadripunctaria 50x

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 15 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 7.8.2017 na loukách u Němčan


Bělásek řepový – Pieris rapae 7.8.2017 na loukách u Němčan


Modrásek černolemý - Plebejus argus, samec 7.8.2017 na loukách u Němčan

Modrásek černolemý - Plebejus argus, samice 7.8.2017 na loukách u Němčan


Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 7.8.2017 na loukách u Němčan



Modrásek krušinový - Celastrina argiolus 8.8.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Modrásek vikvicový - Polyommatus coridon, samec 7.8.2017 na loukách u Němčan

Modrásek vikvicový - Polyommatus coridon, samice 7.8.2017 na loukách u Němčan


Okáč luční - Maniola jurtina 7.8.2017 na loukách u Němčan


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 7.8.2017 na loukách u Němčan


Okáč prosíčkový - Aphantopus hyperanthus 8.8.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Perleťovec dvanáctitečný - Boloria selene 8.8.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia, samec 8.8.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic

Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia, samice 8.8.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Přástevník chrastavcový - Diacrisia sannio 8.8.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Přástevník kostivalový - Euplagia quadripunctaria 8.8.2017 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Vřetenuška ligrusová - Zygaena carniolica 7.8.2017 na loukách u Němčan


Žluťásek čičorečkový – Colias hyale 7.8.2017 na loukách u Němčan




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období 7.-8.8.2017 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .




Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji