čtvrtek 16. března 2023

Za motýly v dubnu 2017

 V průběhu dubna 2017 jsem se vydal za motýly jen 4x a během těchto výprav se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit celkem 16 druhů motýlů



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 1.4.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem po poledni pozoroval 4 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros, Babočka paví oko - Inachis io, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni
  • 4.4.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 2 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album, Babočka kopřivová - Aglais urticae
  • 9.4.2017 na loukách u Němčan jsem odpoledne pozoroval 5 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 3x, Babočka paví oko - Inachis io 10x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 5x, Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 15x, Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 5x
  • 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné jsem po poledni pozoroval 11 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 3x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 1x, Babočka síťkovaná - Araschnia levana 3x, Bělásek řepkový – Pieris napi 10x, Bělásek řeřichový – Anthocharis cardamines 8x, Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata 6x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 3x, Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 4x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 2x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 4x, Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 8x

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 16 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné



Babočka bílé C - Polygonia c-album 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné



Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 1.4.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka kopřivová - Aglais urticae 4.4.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka paví oko - Inachis io 9.4.2017 louky u Němčan


Babočka síťkovaná - Araschnia levana 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné



Bělásek řepkový – Pieris napi 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné




Bělásek řeřichový – Anthocharis cardamines 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné




Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné


Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné


Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné



Perleťovec malý - Issoria lathonia 9.4.2017 louky u Němčan



Perleťovec nejmenší - Boloria dia 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné



Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 9.4.2017 louky u Němčan



Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 30.4.2017 v PP Santon u Tvarožné



Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 1.4.2017 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna

Žluťásek řešetlákový – Gonepteryx rhamni 9.4.2017 louky u Němčan



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v dubnu roku 2017 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji