pátek 24. března 2023

Za motýly v červnu 2018 – 3/3

 Jak jsem psal v předchozích příspěvcích, tak v červnu 2018 jsem se vydal celkem na 8 výprav za motýly. Během nich se mi podařilo nafotit dohromady 60 druhů a pořídit tolik snímků, že by to na jeden příspěvek bylo už moc. Proto jsem se rozhodl přehled za tento měsíc rozdělit na třetiny, a v této části představuji výsledky pozorování za období 21.-30.6.2018



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 21.6.2018 na loukách u Němčan jsem dopoledne pozoroval 20 druhů: Babočka bodláková - Vanessa cardui 2x, Babočka paví oko - Inachis io 8x, Bělásek rezedkový - Pontia edusa 1x, Bělásek zelný - Pieris brassicae, Modrásek kozincový - Glaucopsyche alexis 1x, Modrásek krušinový - Celastrina argiolus 9x, Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis 10x, Okáč bojínkový - Melanargia galathea 100+, Okáč luční - Maniola jurtina 20x, Ostruháček kapinicový - Satyrium acaciae 30x, Ostruháček trnkový - Satyrium spini 10x, Otakárek fenyklový - Papilio machaon 1x, Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 6x, Perleťovec malý - Issoria lathonia 20x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 15x, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 4x, Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria, Soumračník rezavý - Ochlodes sylvanus 30x, Vřetenuška ligrusová - Zygaena carniolica 5x, Žluťásek jižní - Colias alfacariensis 4x
  • 30.6.2018 v PP Polámánky jsem odpoledne pozoroval 13 druhů: Bělásek hrachorový,luční - Leptidea sinapis,juvernica, Modrásek hnědoskvrnný - Polyommatus daphnis, Okáč bojínkový - Melanargia galathea, Okáč luční - Maniola jurtina, Okáč prosíčkový - Aphantopus hyperanthus, Ostruháček trnkový - Satyrium spini, Perleťovec nejmenší - Boloria dia, Soumračník černohnědý - Heteropterus morpheus 15x, Soumračník máčkový - Erynnis tages 20x, Travařka zelená - Calamia tridens, Vřetenuška kozincová - Zygaena loti, Vřetenuška ligrusová - Zygaena carniolica, Žluťásek jižní - Colias alfacariensis 30x

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 27 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka bodláková - Vanessa cardui 21.6.2018 na loukách u Němčan


Babočka paví oko - Inachis io 21.6.2018 na loukách u Němčan


Bělásek hrachorový,luční - Leptidea sinapis,juvernica 30.6.2018 v PP Polámánky


Bělásek rezedkový - Pontia edusa 21.6.2018 na loukách u Němčan


Bělásek zelný - Pieris brassicae 21.6.2018 na loukách u Němčan


Modrásek hnědoskvrnný - Polyommatus daphnis 30.6.2018 v PP Polámánky


Modrásek kozincový - Glaucopsyche alexis 21.6.2018 na loukách u Němčan


Modrásek krušinový - Celastrina argiolus 21.6.2018 na loukách u Němčan


Modrásek tmavohnědý - Aricia agestis 21.6.2018 na loukách u Němčan


Okáč bojínkový - Melanargia galathea 21.6.2018 na loukách u Němčan



Okáč luční - Maniola jurtina 21.6.2018 na loukách u Němčan


Okáč prosíčkový - Aphantopus hyperanthus 30.6.2018 v PP Polámánky


Ostruháček kapinicový - Satyrium acaciae 21.6.2018 na loukách u Němčan


Ostruháček trnkový - Satyrium spini 21.6.2018 na loukách u Němčan


Otakárek fenyklový - Papilio machaon 21.6.2018 na loukách u Němčan


Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 21.6.2018 na loukách u Němčan



Perleťovec malý - Issoria lathonia 21.6.2018 na loukách u Němčan


Perleťovec nejmenší - Boloria dia 21.6.2018 na loukách u Němčan

Perleťovec nejmenší - Boloria dia 30.6.2018 v PP Polámánky


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 21.6.2018 na loukách u Němčan


Rudopásník šťovíkový - Lythria purpuraria 21.6.2018 na loukách u Němčan


Soumračník černohnědý - Heteropterus morpheus 30.6.2018 v PP Polámánky


Soumračník máčkový - Erynnis tages 30.6.2018 v PP Polámánky



Soumračník rezavý - Ochlodes sylvanus 21.6.2018 na loukách u Němčan


Travařka zelená - Calamia tridens 30.6.2018 v PP Polámánky


Vřetenuška kozincová - Zygaena loti 30.6.2018 v PP Polámánky



Vřetenuška ligrusová - Zygaena carniolica 30.6.2018 v PP Polámánky


Žluťásek jižní - Colias alfacariensis 21.6.2018 na loukách u Němčan




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období 21.- 30.6.2018 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 21.6.2018 ZDE a ze dne 30.6.2018 ZDE

2 komentáře:

  1. Vřetenušky jsem nikdy neviděla.Je to nádhera a radost,že motýlů je pořád hodně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naschvál jsem se díval do oficiálních záznamů, a z mých osmi nafocených druhů vřetenušek jich pět žije i u vás. Opravdu to tam není tak zlé, jak si myslíš.

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji