pondělí 13. března 2023

Za motýly v září 2015

 V průběhu září 2015 jsem podnikl dohromady pouze čtyři foto výpravy za motýly. Bylo už trochu znát, že se blíží konec sezony, ale nějaké druhy se mi i tak podařilo nafotit.


Nejhojnějším druhem, který jsem pozoroval na všech lokalitách, byl Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, a proto mu budu věnovat v příspěvku i nejvíce místa. Nejdříve ale obvyklé statistiky:

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, a to konkrétně tato:

  • 4.9.2015 u Vážan nad Litavou - podvečer jsem nafotil jen jeden druh: Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus
  • 8.9.2015 v PR Kamenný vrch v Brně - odpoledne jsem nafotil celkem 3 druhy: Babočka admirál - Vanessa atalanta, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Travařík travní - Agriphila tristella
  • 17.9.2015 v NPR Hádecká planinka - dopoledne jsem nafotil celkem 7 druhů: Babočka bodláková - Vanessa cardui, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Modrásek štírovníkový - Cupido argiades, Okáč zední - Lasiommata megera, Perleťovec malý - Issoria lathonia, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni
  • 17.9.2015 u Němčan - odpoledne jsem nafotil celkem 6 druhů: Kovolesklec gama - Autographa gamma, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus, Okáč zední - Lasiommata megera, Žluťásek jižní - Colias alfacariensis, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni


Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 11 druhů motýlů.

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný.  Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 8.9.2015 PR Kamenný vrch v Brně



Babočka bodláková - Vanessa cardui 17.9.2015 v NPR Hádecká planinka



Kovolesklec gama - Autographa gamma 17.9.2015 v PP Mrazový klín u Němčan



Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus (samec) 8.9.2015 PR Kamenný vrch v Brně





Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus (samice) 8.9.2015 PR Kamenný vrch v Brně



Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 17.9.2015 v NPR Hádecká planinka





Modrásek štírovníkový - Cupido argiades 17.9.2015 v NPR Hádecká planinka



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 17.9.2015 v NPR Hádecká planinka



Okáč zední - Lasiommata megera 17.9.2015 v NPR Hádecká planinka



Okáč zední - Lasiommata megera 17.9.2015 v PP Mrazový klín u Němčan




Perleťovec malý - Issoria lathonia 17.9.2015 v NPR Hádecká planinka



Travařík travní - Agriphila tristella 8.9.2015 v PR Kamenný vrch v Brně



Žluťásek jižní - Colias alfacariensis 17.9.2015 v PP Mrazový klín u Němčan




Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni 17.9.2015 v PP Mrazový klín u Němčan




A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v září roku 2015 vše. Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji