pondělí 13. března 2023

Za motýly v červnu 2016 - 1/3

 V červnu roku 2016 jsem se vydal celkem na 11 výprav za motýly. Během těchto výprav jsem nafotil dohromady 50 druhů a pořídil tolik snímků, že by to na jeden příspěvek bylo už moc, proto jsem se rozhodl to rozdělit na třetiny. V tomto článku tedy představuji přehled za období 3.6. až 7.6.2016



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:


  • 3.6.2016 v lese u Pozořic jsem v podvečer pozoroval 4 druhy: Mol ozdobný - Euplocamus anthracinalis, Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 1x, Přástevník jitrocelový - Parasemia plantaginis 2x, Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia
  • 6.6.2016 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem odpoledne pozoroval 9 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 2x, Babočka bodláková - Vanessa cardui 40x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 50x, Modrásek tolicový - Cupido decoloratus 8x, Okáč ječmínkový - Lasiommata maera 10x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 50x, Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 30x, Perleťovec dvanáctitečný - Boloria selene 6x, Soumračník jitrocelový - Carterocephalus palaemon 15x
  • 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic jsem odpoledne pozoroval 12 druhů: Bělokřídlec luční - Siona lineata 5x, Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 10x, Modrásek černolemý - Plebejus argus 20x, Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 20x, Okáč ječmínkový - Lasiommata maera 8x, Okáč luční - Maniola jurtina 40x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 50x, Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 10x, Ostruháček ostružinový - Callophrys rubi 10x, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineatum 20x, Soumračník metlicový - Thymelicus sylvestris 10x, Žluťásek jižní – Colias alfacariensis 6x

Z výše uvedených informací vyplývá, že za období 3.-7.6.2016  jsem nafotil celkem 21 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka bílé C - Polygonia c-album 6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic



Babočka bodláková - Vanessa cardui 6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic




Bělokřídlec luční - Siona lineata 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic



Jetelovka hnědá - Euclidia glyphica 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic



Modrásek černolemý - Plebejus argus 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic




Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, samice  6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic



Modrásek jetelový - Polyommatus bellargus 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic



Modrásek tolicový - Cupido decoloratus 6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic



Mol ozdobný - Euplocamus anthracinalis 3.6.2016 v lese u Pozořic



Okáč ječmínkový - Lasiommata maera 6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic



Okáč luční - Maniola jurtina 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic



Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 3.6.2016 v lese u Pozořic

Okáč strdivkový - Coenonympha arcania 6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic



Ostruháček ostružinový - Callophrys rubi 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic




Perleťovec dvanáctitečný - Boloria selene 6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic



Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineatum 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic



Přástevník jitrocelový - Parasemia plantaginis 3.6.2016 v lese u Pozořic



Soumračník jitrocelový - Carterocephalus palaemon 6.6.2016 Ždánický les v katastru Heršpic




Soumračník metlicový - Thymelicus sylvestris 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic



Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 3.6.2016 v lese u Pozořic



Žluťásek jižní – Colias alfacariensis 7.6.2016 na NS Motýlí ráj u Ždánic



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů ve dnech 3.-7.6.2016 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji