pondělí 13. března 2023

Za motýly v květnu 2016

 V průběhu května roku 2016 jsem se vydal za motýly celkem 8x, a během těchto výprav se mi podařilo alespoň trochu kloudně nafotit dohromady 23 druhů motýlů


Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 2.5.2016 ve Ždánickém lese v katastru Žarošic jsem odpoledne pozoroval 6 druhů: Adéla zelená - Adela reaumurella 20x, Babočka bílé C - Polygonia c-album 5x, Babočka paví oko - Inachis io 5x, Bělásek řeřichový - Anthocharis cardamines 10x, Okáč pýrový - Pararge aegeria 3x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 1x
  • 6.5.2016 na loukách u Němčan jsem v podvečer pozoroval 5 druhů: Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata 2x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 6x, Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 4x, Tmavoskvrnka svlačcová - Tyta luctuosa, Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 2x
  • 9.5.2016 v PP Člupy jsem odpoledne pozoroval 5 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album, Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata, Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius, Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria, Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia
  • 11.5.2016 v PP Medlánecké kopce v Brně jsem odpoledne pozoroval 10 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta 4x, Babočka bodláková - Vanessa cardui 6x, Bělásek řeřichový – Anthocharis cardamines 3x, Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata 6x, Ohniváček černokřídlý - Lycaena phlaeas 15x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 8x, Perleťovec nejmenší - Boloria dia 3x, Pestrokřídlec podražcový - Zerynthia polyxena 1x, Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 6x, Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 20x
  • 23.5.2016 v NPP Stránská skála v Brně jsem v podvečer pozoroval 4 druhy: Bělokřídlec luční - Siona lineata 10x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 20x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 30x, Okáč zední - Lasiommata megera 5x
  • 27.5.2016 v lokalitě Červený kopec v Brně jsem v podvečer pozoroval 3 druhy: Kovolesklec gama - Autographa gamma 8x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 2x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 2x
  • 28.5.2016 u Vážan nad Litavou jsem odpoledne pozoroval 3 druhy: Kovolesklec gama - Autographa gamma 8x, Modrásek černolemý - Plebejus argus 8x, Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 10x
  • 30.5.2016 v PP Bílá hora v Brně jsem odpoledne pozoroval 6 druhů: Bělokřídlec luční - Siona lineata 15x, Modrásek černolemý - Plebejus argus 20x, Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus 30x , Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 30x, Okáč zední - Lasiommata megera 5x, Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineatum 1x

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 23 druhů motýlů.

S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.


A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Adéla zelená - Adela reaumurella 2.5.2016 Ždánický les v katastru Žarošic



Babočka admirál - Vanessa atalanta 11.5.2016 v PP Medlánecké kopce v Brně



Babočka bílé C - Polygonia c-album 2.5.2016 Ždánický les v katastru Žarošic



Babočka bodláková - Vanessa cardui 11.5.2016 v PP Medlánecké kopce v Brně



Babočka paví oko - Inachis io 2.5.2016 Ždánický les v katastru Žarošic



Bělásek řeřichový – Anthocharis cardamines 2.5.2016 Ždánický les v katastru Žarošic



Bělokřídlec luční - Siona lineata 23.5.2016 NPP Stránská skála



Kovolesklec gama - Autographa gamma 28.5.2016 u Vážan nad Litavou



Kropenatec jetelový - Chiasmia clathrata 9.5.2016 PP Člupy



Modrásek černolemý - Plebejus argus 28.5.2016 u Vážan nad Litavou



Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, samec 27.5.2016 Červený kopec v Brně


Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, samice 23.5.2016 NPP Stránská skála

Modrásek jehlicový - Polyommatus icarus, samice forma caerulea 23.5.2016 NPP Stránská skála



Ohniváček černokřídlý - Lycaena phlaeas 11.5.2016 v PP Medlánecké kopce v Brně



Okáč poháňkový - Coenonympha pamphilus 11.5.2016 v PP Medlánecké kopce v Brně




Okáč pýrový - Pararge aegeria 2.5.2016 Ždánický les v katastru Žarošic



Okáč zední - Lasiommata megera 23.5.2016 NPP Stránská skála



Otakárek ovocný - Iphiclides podalirius 9.5.2016 PP Člupy



Perleťovec nejmenší - Boloria dia 11.5.2016 v PP Medlánecké kopce v Brně



Pestrokřídlec podražcový - Zerynthia polyxena 11.5.2016 v PP Medlánecké kopce v Brně






Píďalka kopřivová - Camptogramma bilineatum 30.5.2016 PP Bílá hora



Soumračník jahodníkový - Pyrgus malvae 11.5.2016 v PP Medlánecké kopce v Brně



Tmavoskvrnáč vřesový - Ematurga atomaria 9.5.2016 PP Člupy



Tmavoskvrnka svlačcová - Tyta luctuosa 6.5.2016 na loukách u Němčan



Zejkovec hluchavkový - Pseudopanthera macularia 9.5.2016 PP Člupy



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v květnu roku 2016 vše. 

Kompletní sérii pořízených snímků za toto období jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji