neděle 19. března 2023

Za motýly v březnu a dubnu 2018

 V měsících březen a duben roku 2018 jsem se vydal celkem na 5 výprav za motýly. Během nich se mi podařilo nafotit dohromady sice jen 5 druhů, ale pořídil jsem pár záběrů, které podle mého stojí za zveřejnění



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 11.3.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem popoledni pozoroval 1 druh: Babočka bílé C - Polygonia c-album 3x
  • 2.4.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna jsem odpoledne pozoroval 2 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 5x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 17x
  • 3.4.2018 pod PP Santon u Tvarožné jsem odpoledne pozoroval 3 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 5x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 1x, Babočka paví oko - Inachis io 15x
  • 6.4.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic jsem odpoledne pozoroval 3 druhy: Babočka bílé C - Polygonia c-album 2x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 3x, Babočka paví oko - Inachis io 1x
  • 11.4.2018 u obce Hrušky (okr.Vyškov) jsem odpoledne pozoroval 5 druhů: Babočka bílé C - Polygonia c-album 3x, Babočka bodláková - Vanessa cardui 6x, Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 1x, Babočka paví oko - Inachis io 8x, Bělásek řepkový – Pieris napi 1x


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka bílé C - Polygonia c-album 11.3.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna


Babočka bílé C - Polygonia c-album 3.4.2018 pod PP Santon

Babočka bílé C - Polygonia c-album 6.4.2018 ve Ždánickém lese v katastru Heršpic


Babočka bodláková - Vanessa cardui 11.4.2018 u obce Hrušky (okr.Vyškov)



Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 2.4.2018 ve Ždánickém lese v katastru Kobeřic u Brna



Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 3.4.2018 pod PP Santon

Babočka jilmová - Nymphalis polychloros 11.4.2018 u obce Hrušky (okr.Vyškov)


Babočka paví oko - Inachis io 3.4.2018 pod PP Santon

Babočka paví oko - Inachis io 11.4.2018 u obce Hrušky (okr.Vyškov)



Bělásek řepkový – Pieris napi 11.4.2018 u obce Hrušky (okr.Vyškov)



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období března a dubna roku 2018 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků jsem uložil do fotogalerie, která se nachází ZDE .





Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji