sobota 25. března 2023

Za motýly v červenci 2018 – 2/2

 Jak jsem psal v předchozím příspěvku, tak v červenci roku 2018 jsem se vydal celkem na 4 výpravy za motýly, ale během nich se mi podařilo nafotit dohromady 27 druhů a pořídit tolik snímků, že by to na jeden příspěvek bylo už moc. Proto jsem se rozhodl přehled za tento měsíc rozdělit na poloviny, a v této části představuji výsledky pozorování za období 15.-29.7.2018



Než se podíváme na výběr pořízených snímků, tak zde tradičně uvedu několik statistických údajů.

Do svých záznamů ukládám pouze fotograficky potvrzená pozorování, v případě uchovaných podkladů přidávám i počet sledovaných kusů. V tomto období to byla konkrétně tato:

  • 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště jsem odpoledne pozoroval 13 druhů: Babočka admirál - Vanessa atalanta, Babočka kopřivová - Aglais urticae, Babočka paví oko - Inachis io, Babočka síťkovaná - Araschnia levana, Hnědásek jitrocelový - Melitaea athalia, Modrásek krušinový - Celastrina argiolus, Ohniváček celíkový - Lycaena virgaureae, Okáč černohnědý - Erebia ligea 1x, Okáč rudopásný - Erebia euryale, Perleťovec prostřední - Argynnis adippe, Perleťovec velký - Argynnis aglaja, Píďalka vlnkovaná - Hydria undulata 1x, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni
  • 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec jsem pozoroval 11 druhů: Babočka síťkovaná - Araschnia levana, Bělásek zelný - Pieris brassicae, Ohniváček černočárný - Lycaena dispar, Ohniváček modrolesklý - Lycaena alciphron, Okáč luční - Maniola jurtina, Okáč zední - Lasiommata megera, Perleťovec malý - Issoria lathonia, Perleťovec nejmenší - Boloria dia, Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia, Zavíječ purpurový - Pyrausta purpuralis, Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni

Z výše uvedených informací vyplývá, že za toto období jsem nafotil celkem 22 druhů motýlů.


S kontrolou určení druhů mi pomohli znalci a odborníci na FB stránce Motýlí klenoty, za což jsem jim i teď nesmírně vděčný. Přesto se může stát, že jsem se někde v popisu přepsal. Kdyby jste nějakou takovou nesrovnalost objevili, tak mi prosím napište, abych to mohl opravit. Děkuji.

A nyní už výběr (podle mého) nejlepších (a nebo bohužel jediných) pořízených záběrů, které jsem seřadil abecedně podle českých názvů:


Babočka admirál - Vanessa atalanta 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Babočka kopřivová - Aglais urticae 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Babočka paví oko - Inachis io 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Babočka síťkovaná - Araschnia levana 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec


Bělásek zelný - Pieris brassicae 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec


Hnědásek jitrocelový - Melitaea athalia 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Modrásek krušinový - Celastrina argiolus 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Ohniváček celíkový - Lycaena virgaureae, samec 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště

Ohniváček celíkový - Lycaena virgaureae, samice 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Ohniváček černočárný - Lycaena dispar 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec


Ohniváček modrolesklý - Lycaena alciphron 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec



Okáč černohnědý - Erebia ligea 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Okáč luční - Maniola jurtina 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec



Okáč rudopásný - Erebia euryale 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště



Okáč zední - Lasiommata megera 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec


Perleťovec malý - Issoria lathonia 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec


Perleťovec nejmenší - Boloria dia 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec


Perleťovec prostřední - Argynnis adippe 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Perleťovec stříbropásek - Argynnis paphia 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec


Perleťovec velký - Argynnis aglaja 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Píďalka vlnkovaná - Hydria undulata 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště


Zavíječ purpurový - Pyrausta purpuralis 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec


Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni, samec 29.7.2018 na louce v katastru Český Rudolec

Žluťásek řešetlákový - Gonepteryx rhamni, samice 15.7.2018 v PR Černohorské rašeliniště



A to je z výběru fotografií pozorovaných druhů v období 15.-29.7.2018 vše.

Kompletní sérii pořízených snímků ve vyšším rozlišení za toto období jsem uložil do fotogalerií, které se nachází ze dne 15.7.2018 ZDE a ze dne 29.7.2018 ZDE.




4 komentáře:

  1. Nějak jsem si tvůj nový blog dala špatně do oblíbených.Tak to napravím.
    Překrásné fotografie.Jsem zvědavá,zda se mi podaří letos nějakého motýla vyfotit.Jako by jich bylo čím dál méně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se sem budeš vracet, tak budu jen moc a moc rád! Problém s uloženým blogem bude asi na mé straně, protože jsem původně psal motýlí články na jiné adrese, a sem se přesunul později.
      Věřím, že se ti letos motýly podaří nafotit. U nás už sezona začala, a tak zase nestíhám zveřejňovat nové články, i když jsou z archivu. Zpracovávám nově pořízené snímky a než tak učiním, tak už jsou vlastně taky archivní. Je to začarovaný kruh, ale pokusím se z toho nějak dostat. Chtěl bych se s články dostat do reálného času, to ovšem ještě potrvá

      Vymazat
  2. Dostala se mi do ruky a výbavy Sigma 28-300. Tak jsem zvědavá jestli letos nějaké motýly potkám abych mohla fotit. Ostatně i náhrada za rozbitou 18 - 105 už je delší, je to 140 což je na motýle už taky docela dobrý. Jen aby bylo co fotit....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti podaří nafotit co nejvíc motýlů. Jsem zvědavý na tvoje záběry s novým vybavením! Snad najdu nějaký čas, abych mohl prohlédnout i tvůj blog, kde jsem už strašně dlouho nebyl. Vím, jsem hrozný, ale nějak nic nestíhám

      Vymazat

Pokud nejste součástí Blogger komunity, tak prosím do komentáře uveďte jméno či přezdívku, abych věděl kdo mi zprávu zanechal. Děkuji